DENEDİĞİM ÜRÜNLER

9 Mayıs 2015 Cumartesi

Ölmek İçin Henüz Erken



Hastalığı ilk öğrendiğimden beri aklımdan geçen cümlelerden biri bu olmuştu. Sen daha miniciksin 9 aylıksın yaşını bile doldurmadın ki Miskin gitmek için bu acelen niye? 

Daha önce de bahsettim corona virüsü  bazı kaynaklara göre %10, bazılarına göre %1 ihtimal ile FİP 'e çevirip kedileri geri dönüşü olmayan bir yola sokuyor. 

Bir yerlerde eksik bir şeyler mi yaptım acaba diye düşünmeden duramıyorum yada acaba fazla mı ?

Acaba aşı üstüne aşı ve kısırlaştırmamı sebep oldu, yoksa Balıkesir yolculuğumu? yada Miskin bebekken arkadaşımdan aldığım tırmalama tahtasından mı virüsler  geçti, nadirde olsa 2-3 kez bahçe gezileri mi sebep oldu? Düşününce olabilecek bir sürü olasılık çıkartıyor insan tabi bunların hiçbiri de olabilir. Her ne kadar coronanın fip mutasyonu stresten olabileceği söylendiği gibi henüz kesin sebebi çözülmüş değil. Kedinin travma geçirdiği, strese girdiği, bağışıklığının düştüğü bir anda oluveriyor.

Artık bu anlamda kendimi suçlamayı büyük oranda bıraktım çünkü bazı şeyler tecrübe edilmeden anlaşılamıyor. Geriye baktığımda daha iyi vitaminler ile destekleyebilirdim diye düşünüyorum sadece, özellikle mevsim geçişlerinde. Zaten babycat multivitamin veriyordum hergün. Onun dışında ekstra vitamine girmedim çünkü şimdiden organlarını yormama düşüncesi vardı. Zaten kısırlaştırma öncesi zylex isimli bir bağışıklık aşısıda olmuştu. İnsan ne olacağını bilemiyorki işte...

Bizim durumumuz biraz değişik bir seyir izlemeye başladı. Fip'in iki çeşidi oluyor.

1) Islak Fip
2) Kuru Fİp

Corona FIP'e çevirdikten sonra hastalığın kuluçka dönemi 4-6 hafta arası değişiyormuş.
Bu arada ıslak fip kuruya , kuru ıslağa dönüşebiliyor.

Islak fipte kedilerin genelde karın veya nadiren göğüs kısımlarına hızlı bir şekilde sıvı doluyor ve bir kaç haftaya ölüm ile sonuçlanıyor. Eğer dolan yer karındaysa kedinin karnı balon gibi şişmeye başlıyor. Biriken sıvı göğüse doluyorsa  dışarıdan anlamak mümkün olmuyor . Biriken sıvı içerideAkciğer ve kalbi sıkıştırıyor ve kedi zor nefes almaya başlıyor. Zaten bizde durumu ancak o zaman farkettik. Son iki gün durgundu ve tüylerini sürekli kabartıyor, oyun pek istemiyordu. Zaten o günün sabahı veterineri aramıştım ve hafta sonu muayeneye götürecektim. Aynı günün akşamı nefesindeki tuhaflığı farkedince hemen bir sonraki sabah götürdüm. Çünkü nefesi dakikada 60 gibi bir rakama ulaşmıştı. Kediler için normal nefes sayısı dinlenme durumunda 20-30 arasında değişmesi gerekiyor. Ben tabi herhalde bir şey yuttu, boğazına bir şey takıldı yada temizlik suyu vs falan içti zehirlendi yada üşüttü gibi fipin yanında masum kalacak hastalıklar aklımdan geçiriyordum. Kötü şeyler olacağını aslında hissettim ama konduramıyor insan öyle şeyleri.

Aşağıda gördüğünüz röntgen miskinin ilk gün çekilen röntgeni, Siyah gördüğünüz alan sıkışmış akciğeri. Bizdeki ıslak fip göğüste oluştu karında herhangi bir sıvı birikimi gözükmüyor.




Bu aşağıda gördüğünüz ise sağlıklı bir kedide olması gereken akciğer görüntüsü, nasıl bir fark var ve nasıl bir basınç var orada tahmin etmişsinizdir.


                                                                       foto kaynak 

Ertesi gün çekilen röntgeni bende olmadığı için koyamıyorum ama yukarıda gördüğünüzden bile kötü ve incecik kalmıştı. 

Röntgenden sonra hemen bir kan testi yapıldı, aklınızda bulunsun buna hemogram 'da deniyormuş ben daha önce bilmiyordum.

Oda bu oluyor .
Kısaltmaların anlamları için tıklayabilirsiniz



























Ben açıkçası bu değerleri okumada pek iyi değilim. Biz daha çok o an veterinerin söylediklerini ve onun çıkarımlarını dinleme çalıştık.  Aslında çok vahim bir tablo değil ama anormalliklerde varmış. Organların durumu iyiymiş gibi şeyler söylemişti. Aynı gün hemen corona testi yapıldı ve yüksek bir oranda kanda coronaya karşı oluşmuş antibodyler olduğu sonucu ortaya çıktı. Bu tabiki kötü bir şey. Yani bu kadar anormal bir yükseklikte virüse karşı gelişmiş silahların kanda olması hem kesin corona virüsünün varlığını kanıtlıyor ama bardağın öteki yanından bakacak olursakta vücudun güçlü bir tepki vermiş olabileceğini işaret ediyor. 

İkinci gün anestezi yapılarak göğüs boşluğundan bir brdak kadar sıvı çektiler ve onu da tahlile gönderdiler. Anestezi yapılmadan çok riskli bir bölge olduğu için göğüsten sıvı çekilemez. Tahlilden sıvı bakterisiz ve bol proteinli çıktı bu arada görünüm olarak rengi yeşil be bulanıktı. Göğüsten alınan sıvının proteinli olması illaki FİP olduğu anlamına gelmiyor ama çok destekleyici bir gösterge. Eğer corona negatif çıksaydı sıvının varlığı kalp veya damar rahatsızlığı ile de ilişkilendirilebilirdi.

Fip ve benzeri sıvı birikimli rahatsızlıkların teşhisi için şu makaleye göz atmanızı öneririm. Makaleyi facebookta bulunan Fip Fighters grubundan oscar birman bana göndermişti. Eğer bu hastalık ile uğraşıyorsanız yapmanızı ilk önereceğim şeylerden birisi Facebookta bu gruba üye olup hikayenizi paylaşmak ve görüş istemek. Bir çok deneyimli üye var ve hemen yardımcı olmaya  çalışıyorlar. Yalnız uyarayım sayfa postlarında çok fazla ölüm postu oluyor. Kendinizi onlara kaptırmayın çünkü her sabah bir kedinin daha kaybediliş hikayesini okumak insanı derin bir karamsarlığa sürüklüyor, ben artık onları okumamaya çalışıyorum.Yani kediniz fip değilse bu sayfaya girmenize gerek yok derim. Biraz moralimi düzeltmek için okuduğum bir blog var. Onecatlife. Mutlaka bu bloğu ve mucize eseri yaşayan kedilerin hikayelerini okuyun. Hem biraz umut hemde ileriki süreçlerde başınıza gelebilecekler hakkında bilgi bulabilirsiniz. Malesef blog sahibin kedisi mishka 5 ay sonra ölmüş ama ölümden yıllar sonra bile sahibi konuyla ilgili postlar girmeye aktif olarak fip fighters ta önerilerde bulunmaya devam ediyor. Seviyorum böyle insanları.

FIP olarak teşhis edilen hastaların yalnızca %18'i nin gerçekten FIP olduğu sonradan ortaya çıkıyormuş  Dr Addie'ye göre. Kuru fipi teşhis etmek bir çok hastalık ile benzerlik taşıdığı için çok daha zor ancak ıslak fipte teşhis elinizde bir sıvı olduğu için daha kolay oluyor. Ancak yinede otopsi yapılmadan kesin FIP denemiyor öyle de aşağılık bir hastalık. Şimdi gelelim girmeniz gereken en önemli sayfaya.

Bu kadıncağız fip uzmanı, uzun yıllardır çalışıyor ve bu sitede öyle güzel bilgiler varki vakit kaybetmeden hemen iki çıktı alın. Birini veterinerinize verin diğerini kendiniz okuyun. Orada tüm detaylar yer aldığı için buraya ayrıca yazmıyorum, isteyen olursa sonradan çeviri yapmaya çalışırım.

Bu arada sıvı çekimleri ve tahliller yapılırken veterinerimiz ile görüşmelerimizde Kedi Interferon Omega tedavisi olduğunu duyduk. Bu bir çözüm değil, yani işe yarayıp yaramayacağı belli olmayan tedavi. Veterinerimiz kuru fip hastaları için kullanıyormuş ve onların ömürlerini uzatmada işe yaradığını söyledi. Şansımıza elinde başlangıç dozu için yetecek kadar bulunuyordu. Tek sorun çok pahalı bir tedavi olmasıydı. Buradan fiyatlara çok girmeyeceğim. Hemen kabul ettik tabi çünkü evet o bir kedi ama o bizim artık ailemizden biri. İyi günde ve kötü günde madem sahiplendik sorumluluğu neyse yerine getirmek zorundayız.

Interferon tedavisi günde bir defa toplamda 5 gün boyunca devam etti. Bu arada prednisolon vermeye başladılar. Yemek yemediği için bir süre damardan serum yolu ile beslendi. Ancak bir sorunumuz vardı sıvı hızla geri doluyordu. ilk çekimden üç gün sonra ikinci çekim ve iki gün sonra üçüncü çekim yapıldı. Artık herhalde kaybediyoruz diye düşünmeye başlamıştık çünkü çekimleri normalde haftada bir olarak planlamışlardı bu kadar hızlı dolması yapacak fazla bir şey bırakmıyordu. Ben mucizelere inanmam ama ne olduysa oldu ve üçüncü çekimden sonra sıvı dolmamaya başladı. Belkide interferon etkisini gösterdi. 

Bir süre sonra yeniden yemeye ve iyileşme belirtileri göstermeye başladı. TAbi bunun sebebi verilen streodiler ve prednisolon olabilir diye düşünüyorum. Prednisolon kortizon. Vücudun bağışıklık sistemini zayıflatıyor. FIP'te sorun virüsün kendisini kedinin RNA'sı içerisine kopyalamış olması. Böyle olunca vücudun kendi bağışıklık sistemi kendi organlarına zarar vermeye başlıyor. Bağışıklık sistemini zayıflatmak bu anlamda vücutta gerçekleşen tahribatı azaltmış oluyor.Bu benim anladığım kadarı ile olayın özeti. Ama bir yandan vitaminler ve omega 3 , arginin ile besin ile desteklemek gerekiyor. 

13. güne kadar iyi gibiydi ama o gün yine kötüleşti. Yemek yemeyi bıraktı ve uyumaya başladı. Hemen interferona başladılar ve beş doz şeklinde daha bir kür uygulandı. Artık 20. güne gelmiştik ve veterinerden eve getirme zamanı gelmişti. Ben başlarda interferonun uygulanış şekline çok dikkat etmemiştim ama dr. addie'nin çalışmalarında bahsi geçen japon veteriner ishida'nın çalışmalarını kurcalamaya başlayınca onun fip için farklı bir tedavi prosedürü uyguladığını farkettim. Ve bir blogtada ishidaya atılmış mail sonrasında kendisinden gelen cevabı okudum.Blog için tıklayın 

Interferon ile ilgili FELV tedavisinde 0.,14.ve 60. günlerde 5 'er doz uygulandığını ki zaten ilacın üreticisi virbagen omega'nın sitesinde de böyle öneriliyor ama ıslak FIP için farklı bir prosedür uygulandığını okudum. Ishidanın orjinal çalışması için tık. O çalışmada yer alan 12 kediden birinin detaylı case için tık

Yani ilacın kendi kullanım talimatında FIP'le ilgili bir şey yazmıyor çünkü işe yaradığına dair anlamlı bir sonuç alınamamış bu sebeplede dozlar ishida gibi bağımsız çalışmalar yapan kişilerin notlarında farklı yazıyor. Hemen tüm çıktıları alıp veterinerimiz ile konuştum ve biz ilk dozları biraz farklı uygulamamıza rağmen bundan sonrası için haftada bir interferona ishida'nın çalışmalarında olduğu gibi devam etmeye karar verdik. Oda zaten örnekleri inceledi, mümkün olduğunca interferonu tekrarlamanın iyi olacağını söyledi. Tesadüf Eline henüz ulaşmış içerisinde fip tedavisi ile ilgili güncel prosedürlerinde yer aldığı bir kitaptada benzer şekilde prosedürden bahsediliyordu böylece oradan da teyit etmiş olduk.

Geçtiğimiz Pazartesi akşamı Miskini eve getirdik. Artık günlük tutuyorum gelişmeleri katdetmek için.
İlk iki gün yemek yemiyordu pek. Zaten kuru mama hiç yemiyor. Üç çeşidi de red etti. Islak mama bir miktar yiyordu ama günde 1 paket en fazla. Bir iki kez şırıngayla zorla besledim. bu arada sabah akşam uygulanması gereken ilaçları var. Onları uyguladığım için benden nefret ediyor. Düne kadar iyi gibiydi ama dün akşam yine durgunlaşıp kötüleşti. Bu sabah yine ıslak mamasını yedi ama işte bir kırgınlık var sanki. Buarada bahsetmeyi unuttum o ikinci beşli doz interferona başlamadan önce gözlerinde problemler ortaya çıkmaya başladı. Gri noktacıklar ve siyah kısımda bozulmalar. Şimdi onları damlalar ile düzeltmeye çalışıyoruz. Giderek kötüleşiyor.

Ben uzman değilim hasta yakınıyım burada yazdığım tüm bilgiler kendi bakış açıma ve düşüncelerime ait, bazı şeyleri yanlış biliyor veya düşünüyor olabilirim lütfen bunu unutmayın

1960 'lı yıllardan 2008'e fip ile ilgili bir literatür taraması. Okumanızı öneririm.


Dr Addie yürütücülüğünde bir ıslak fip vakası 


Mümkün olduğunca detaylı yazmaya çalıştım hastalık seyrini ama hala bir çok boşluk var sanırım ve eklemeyi unuttuğum link. Artık aklıma geldikçe tamamlamaya çalışacağım. Gördüğünüz üzere inişleri ve çıkışları olan bir hastalık. Zaman bize gösterecek ne olacağını günlerimiz mi var, haftalarımız mı yoksa aylar mı? Hergünümüz bir veda bizim artık.

Umudu taşımak hem yorucu hem sıklıkla acı verici. 

Öyle çok istemiştimki bir kedim olsun..bu da benim lanetim galiba.

Edit: Miskin'in durumunu anlatmaya o kadar odaklandım ki burada veterinerimiz Ece Hanım ve Başak Hanım'dan çok az söz ettiğimi farkettim. İyiki başından beri Ece Hanım'ın Kliniğini tercih etmişiz. 20 gün bebekler gibi baktılar Miskin'e. Kuru FİP'li hastaları da olduğu için bu konuda benzer tecrübeleri de vardı ve Interferon gibi nadir tedavi yöntemlerini hemen Miskin'e uygulayabildik ve sıvı akışı belki de bu sayede durdu. Miskin hala yaşıyorsa Ece ve Başak Hanım'ın çabaları ile yaşıyor. Bloğumu bilmeselerde ben buradan tekrar teşekkür etmek istiyorum.











55 yorum:

  1. veterinerinizin adını numarasını veya adresini verebilirmisiniz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba , veterinerimiz bakırköy veteriner kliniği ece paylan'dı, miskin ile yakından ilgilenen yine aynı klinikten başak hanımdı. umarım fip değildir kediniz, geçmiş olsun.

      Sil
  2. Uzun süredir, blog takiplerine bakamıyordum. Bugün sizin sayfaya uğrayınca çok şok oldum. Ve yazıları tek tek okudum. Üzüntüm çok büyüdü. Kendime ait 4 sokakta baktığım bunca can var. Elimde kedicikler öldü. Ama bir an evdeki gözüne bakarak büyüttüğüm canlarımda böyle zor hastalıklar yaşarsam ne olurum bilemiyorum. Allah sabır versin. Hayvan insan fark etmiyor. Bir can kayıp gidiyor. Sizi oysa kedinizi beklerken tanımıştım. Kediniz gelmiş gitmiş bile..:/ İroni işte..
    Ümraniye tarafına yolunuz düşerse tanışmak isterim.. Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, yorumunuza cevap verdiğimi hatırlıyorum ama nedense gözükmüyor. Bence evcil hayvan sahiplenmenin tek kötü tarafı çoğu zaman ölümlerine seyirci kalmak zorunda olmak :( Umarım böyle kötü hastalıklar ile yüzleşmek zorunda hiç kalmazsınız, ne beslediğiniz canlar, ne siz ne sevdikleriniz. İnsan ya da hayvan farketmiyor kanser gibi yavaş yavaş tüketerek öldüren hastalıkların hepsi uzak olsun.

      Bizim hikayemiz kısacık sürdü malesef ama kısmet böyleymiş diyorum artık...Fırsat olursa ben de çok tanışmak isterim, sevgiler size de...

      Sil
    2. Bu yorumu yapalı tam bir sene olmuş ve ben bugün oğlumu fibden dolayı kaybetmek üzereyim. Ne kadar okursam okuyayım, işte beni de buldu. Oğlum veterinerde sizin yaşadıklarınızı dakika dakika yaşıyorum ve kaybedeceğimi bildiğim bir savaşta, havlu atsam mı yoksa tekrar çıkıp rinkte yerimimi alsam diye düşünerek saatlerdir blog blog sayfa sayfa gezip, satır aralarında bir umut ışığı arıyorum. Ama yok biliyorum. ... Çok ama çok üzgünüm..

      Sil
    3. çok üzüldüm,nasıl oldu oğlunuz? salgınmıdır nedir bu anlamadımki o kadar çok kişinin başına geliyorki bu sıralarda :( sabırlar diliyorum, çok zor biliyorum, sürekli ikilemlerde kalmak ne yapacağını bilememek çaresiz beklemek... dayanma gücü diliyorum size mutlaka haberdar edin bizleri içinize kapanmayın..

      Sil
    4. Eve aldım getirdim.
      Bir haftadır evde, denge sorunu var.
      Alternatif tedaviler ve multivitamin ve c vitaini veriyorum. Yeme sorunu vardı. İki gündür yemek yiyebiliyor. Ama sersemlemiş gibi, algı sorunları yaşıyor. Sinir sisteminde tahribat var sanıyorum.
      :( Şimdilik umudum var..

      Sil
    5. Umudunuzu yitirmeyin, biliyorsunuz kesinlikle fip gibi bir tanım konamıyor belki zamanla düzelebilecek farklı tür bir hastalıktır, gözlerinde problem var mı yada derisinde elinize gelen çıkıntılar?

      Sil
    6. Bu arada yemeye başlaması çok iyi umarım devam eder iştahı demekki uyguladıklarınız başarılı olmuş bir düzeyde

      Sil
    7. Gözlerinde veterinerde vardı ama şu an yok.
      sırt kemikleri çok elime geliyor ama vücuduna şişlik ve karnında su yok şu an. Ama çok feci denge sorunu var..:(
      FIP'te genel olarak aşağıdaki belirtiler görülür. Ama bu belirtilerin görülmesi FIP tanısının konulabilmesi için yeterli değildir:

      * İştahsızlık ve kilo kaybı
      * Ateş
      * Halsizlik ve durgunluk
      * Denge sorunları
      * Genel psikolojik durumda değişme mutsuz ifade

      belitileri yarısı var:(

      Sil
    8. Bellimi olur belki iyi olur kuzucuk en azından iştahı açıldı diyorsunuz. Başka hastalıkları da radarınızdan çıkarmayın bu hastalıklar o kadar çok başka hastalığında belirtisi ki aynı zamanda, kedilerde iyileşme insanlara göre çok daha hızlı olabiliyor hem inşallah güzel gelişmeler olur gözününde geçmiş olması iyi bizde göz hiç geçmedi hep kötüleşti

      Sil
  3. kedime fip teşhisi koydular :( kurtuluşu yok dedi veteriner... sizin kediniz ne oldu... çok üzgünüm

    YanıtlaSil
  4. kedime fip teşhisi konuldu. ne yapmam lazım veteriner kurtuluşu yok dedi :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, ilerleyen yazılarımda pek çok link verdim, onlara bakarak okuyabilir hastalığı daha iyi anlamaya çalışabilirsiniz. Son anına kadar umudunuzu kaybetmeyin, kolay bir süreç değil elinizden gelen en iyi bakımı sağlamaya çalışın... Fipin hiç bir zaman kesin teşhisi konamıyor bu sebeple veterinerinize çok güvenmiyorsanız başka bir veterinere daha götürün..

      Sil
  5. Merhabalar. Benim de evimde birden fazla kedi var. En son on günlükken evime getirdikleri iki kardeş var. Şimdi 4 aylıklar. Birine ıslak fip teşhisi kondu. İlk danıştığım veteriner hemen zylex ve karaciğer güçlendirici bir iğne yaptı. Ancak şimdi kendi veterinerimiz tedaviye devam ediyor ve o referon kullanacak. Size sormak istediğim, 5 gün üst üste her gün referon verildi demişsiniz. Bundan eminsiniz değil mi? Çünkü veterinerim hocalarından 3 günde bir diye öğrenmiş, sürekli her gün yapmak istiyorum ama elimde bir veri, bir belge yok diye çekiniyor. Hepimize geçmiş olsun, umarım eski sağlıklı günlerine döner bebeklerimiz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      Kusura bakmayın geç gördüğüm için geç cevap yazabiliyorum. Fip mevzu olunca kesin konuşmak mümkün değil. Bahsettiğiniz refron kediler için olan ise yani virbagen omega ise ilacın prospektüsünde fiv tedavisi için 0. gün 5 gün günde bir doz , 14 .gün 5 gün , günde bir doz ve 60. gün 5 gün günde bir doz diyor. Ancak fip için kullanımda dr addie ve dr ishida tarafından farklı bir protokol izleniyor. 5 dozdan sonra haftada bir devam ediliyor gelişme görülürse. Ancak veterinlerin kullandığı birde insanlar için interferon var onun kullanım protokolünü bilmiyorum belki o türünü kullanıyordur veterineriniz ancak diğeriyse yukarıdaki linkleri çıktı alıp kendisine gösterebilirsiniz. Fip teşhisi koymak gerçekten ciddi uzmanlık isteyen bir iş çünkü belirtileri diğer bir sürü hastalıkla karışıyor bu sebeple önce fip olduğundan emin olmalısınız ben bile veterinerimi defalarca soguladım o kadar güvendiğim halde çünkü dr addienin sitesinde fip teşhisi konan kedilerin yalnızca %18 'nin gerçekten fip olduğu yazıyor. Bu sebeple fipe odaklanmadan önce diğer hastalıkların olmadığına emin olmak lazım. Fip otopsi olmadan teşhisi konması mümkün olmayan bir hastalık. Bu sebeple hemen moralinizi sıfırlamayın bir çaresi bulunabilir. Islak fip ise karnında sıvı birikimi var demektir, çok çok geçmiş olsun, çok sabır isteyen bir süreç, umarım iyileşir kedileriniz.

      Sil
  6. İlginize çok teşekkür ederim Ama Mavi'mi kaybettim. 13 Kasım'da fip dendi, karnında sıvı birikmişti, 20 Kasım'da uykusunda gitti. Ece Hanmı bir şekilde buldum, sağ olsun çok yardımcı oldu. Virbagen'den iki doz kalmıştı, şimdi veterinerimiz onunla bir solüsyon hazırladı, her gün koruma amaçlı evdeki diğer kedilerime 1 cc. mamalarına karıştırıyorum. Mavi için bir iki ay çekecek, acılar içinde ölecek diyorlardı, tek tesellim fazla çekmeden, melek gibi uykusunda gitmiş olması...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok üzüldüm Handan Hanım, başınız sağ olsun...Söylenebilecek çok bir şey yok en azından uykusunda melek olmuş çok çekmemiş yavrucak. .Miskinimiz o kadar şanslı olamamıştı malesef :( .Umarım kardeşinin ömrü bol, sağlığı yerinde olur. Zaman her şeyin ilacı.

      Sil
    2. Benim oğlumda şu ana kadar solüsyon ile yaşıyor ama 2 gündür, hiç yürüyemiyor:( çok az zamanı kaldı biliyorum. Çekmeden melek olması için artık dua etmekten başka elimden bir şey gelmiyor:(

      Sil
    3. Dün aklımdan geçtiniz yazıp sorsam mı diye düşündüm ama durumunuzu bilmeyince rahatsız etmek istemedim. Ne söylesem boş.. acınızı içtenlikle paylaşıyorum, yalnız değilsiniz..Çokça sabır diliyorum, ne olacaksa onun için en kolay şekli ile olsun. Onlar zaten hayatımıza girip çıkan kanatsız melekler...

      Sil
  7. Merhaba benim oğlum tarçında da bugün fip virüsü bulunduğunu söylediler. Bloğunuzu okurken ağlamaktan aşamadım kendimi. Şu an keyfi yerinde gayet mutlu ama zaman ne getirir bilmiyorum.. UMarım yanılmışlardır..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umudunuzu kaybetmeyin oğlunuz fip mi oldu yoksa corona virüsü mü var dediler?çünkü her coronası olan kedinin fip olduğu anlamına gelmez. Zaten fip tanısını koymak için belirtilere bakmak gerekir sizde öyle bir belirti yoksa fip olmayabilir, aman iyi araştırın derim, sadece veterinere güvenmeyin kendinizde okuyun mutlaka bence , çok geçmiş olsun

      Sil
    2. Fip deniyor şu an fakat ateş dışında bir tek belirtisi olmadı. Dün karnından sıvı çekildi. Bugün daha rahat hareket etmeye başladı. Tahlil sonuçlarında da corona pozitif ama bugün veterinerimiz ufakda olsa bi umut olduğunu söyledi. Çok tedirginim

      Sil
    3. Size sabırlar diliyorum, çok zor bir durum umudunuzu kaybetmeyin tabiki her zaman kurtuluş şansı olabilir em azından elinizden geleni yapıyorsunuz onu rahatlatmak için tedavi etmek için. Bazı vicdansızlar hasta olunca veterinere bırakıp bir daha uğramıyorlar bunu bile veterinerimizden duydum.. Her ne olursa olsun en iyi şekliyle olur umarım içinizi ferah tutmaya çalışın yalnız değilsiniz

      Sil
    4. Merhabalar. Oğlumuz tarçın gittikçe düzeliyor. Veterinerimizi değiştirdik. Gittiğimiz eski vet ölecek yaaşatamayoz dedi. Kadıköyde bir veterinere gittik. İdrar söktürücülerle ve ımmuneksle tedaviye başladı. Eğer birilerine umut olacaksa veterinerimizin adı Serkan Gürses. Oğlumu daha uzun ve kaliteli yaşatmak için elinden geleni yapıyor :)

      Sil
    5. Sizin adınıza çok sevindim, umarım kediciğiniz normale döner. Bu yüzden hep farklı veterinerlere muayene ettirin diye öneriyorum bende bloğumda , bizim her ne kadar hastalığın ağırlığı sebebiyle böyle bir şansımız olmasada her veterinerin yaklaşımı yada teşhisi farklı olabilir. Çok sevindim, iyi haberlerinizi bekliyoruz..

      Sil
    6. Oğlumuz bu sabah kriz geçirdi. Veterinerimiz vedalaşıp öpüp koklamamızı istedi. Sanırım benim minik oğlum yaşamaktan vazgeçiyor. Çırpınıp duruyor. Çok kötü. Çok acı. Bugün yarın kaybedebilirmişiz. Dayanamıyorum..

      Sil
    7. Oğlumuz bu sabah kriz geçirdi. Veterinerimiz vedalaşıp öpüp koklamamızı istedi. Sanırım benim minik oğlum yaşamaktan vazgeçiyor. Çırpınıp duruyor. Çok kötü. Çok acı. Bugün yarın kaybedebilirmişiz. Dayanamıyorum..

      Sil
    8. çok üzgünüm, sizi anlıyorum. onu yaşatmak için elinizden geleni yaptınız siz.. bazen olmuyor işte söyleyecek bir şey bile bulamıyorum çünkü bizimde son günlerimiz öyle geçmişti, kalbim hala sıkışıyor düşününce , dayanmaya çalışın yalnız değilsiniz..

      Sil
    9. Ve mutsuz son Pıtır'ımı, küçüğümü bu hastalıktan dolayı dün gece yarısı kaybettik, söyleyecek çok şeyim var aslında ama boğazım düğüm düğüm, nasıl bir hastalıkmışki sadece ve sadece 4 günde aldı bizden, çok illet ve insanı da beraberinde bitiren bir şeymiş, eşimle beraber 4 gündür ne yiyor ne içiyoruz artık. ne olduğunu anlamadı bile kuzum gözümüzün önünde eriye eriye öldü yavrum, ben ki kedileri hiç sevmezdim ama nasıl bağlanmışım nasıl sevmişim hiç anlamadım. Keşke benim ömrümden 5 sene alsaydı da ona verseydi tanrım. Ama olmadı işte kurtaramadık veterinere götürdük ama şunu anladıkki hiçbirinin umrunda değil bu yavrular tek düşündükleri nasıl daha fazla kazansam, lanet olsun bu düzene. umarım kimsenin kuzusu bu hastalığa yakalanmaz.

      Sil
    10. Çok üzgünüm, ne söylesem boş ancak acınızı paylaşabilirim... 5 gün, 5 ay, 5 yıl süresi farketmiyor kendilerini öyle sevdirip iz bırakıyorlar ki insan kabullenmek istemiyor vedalaşmayı.
      Eşinizin ve sizin başınız sağ olsun, umarım zaman çabucak akar merhem olur yaranıza :(

      Sil
  8. Merhaba. Benimde kısırlaştırma için veterinere bıraktığım kedimin fib olduğunu dün öğrendim.Eve geldiğimizde denge sorunu yaşadığını farkettim.Sendeliyor ve düşüyordu.Veterinerde iştahı olmadığı için vermek istememişti.Serum verdiklerini söyledi.Ateşi de çıkmış ameliyattan sonra fakat enfeksiyonu olmadığını söyledi.Aradım ve durumunu belirttim.Fib olabileceğini söyledi.Hatta emin.Tedavi için tekrar kliniğe döndü.Kuru fib olabileceğini belirtti.Evde sağlıklı bir kedim daha var.Çok üzgünüm.Ne yapacağımı şaşırdım.Bu hastalık ile ilk kez karşılaştım.Tedavisi için ne yapmalıyım. Perişan oldum. Bilgi almak için araştırma yaparken bloğunuza ulaştım.Hastalığın ilerlemesi, tedavi süreci hakkında bilgi sahibi olanların önerilerini bekliyorum.Teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Corona testi yapmadan hemen fip demesi çok ilginç. Fip öyle hemen ortaya çıkan bir hastalık değil bunu hep söylüyorum, okuduğum pek çok kaynakta da böyle belirtiliyor. Fipin belirtilerine benzer belirtiler veren başka hastalıklar var önce test yapıp muayene edip emin olmak lazım. tek veteriner ile kalmayın eğer belirtiler çok ağır değilse başka bir veterinere daha görüş sorabilir veya tahlillerini inceleyerek internnetten bir araştırma yapabilirsiniz kendinizde. Ben bloğum içerisinde konu ile ilgili bir çok kaynağa yer verdim geçmiş yazılara bakabilirsiniz, çok geçmiş olsun umarım en kısa sürede atlatırsınız

      Sil
  9. Kedim yaklaşık üç aydır hasta kızımı sokakta besliyordum evimde kalmıyordu bir gün yürüyemediğini arka bacaklarını hareket ettiremediğini gördüm araba çarptığını ya da bi yerden düştüğünü düşündüm hemen kadıköy veteriner işlerini aradım sağolsunlar bir saat içinde gelip aldılar. Akşam aradım sordum röntgende bacaklarında bir problem olmadığını nörolojik bir durum olduğunu söylediler büyük ihtimalle fip dediler tabi benim fibin f sinden haberim yoktu. Araştırdım ve beynimden vurulmuşa döndüm ertesi sabah barınağa gidip hemen ordan aldım onu o kadar kötü gözüküyodu ki onu görür görmez ağlamaya başladım. Veteriner hanım acıbademdeki veteriner şubesine götürmemi söyledi allahtan acıbademde oturuyorum ki haftada üç gün götürmeye başladım kesin olarak fip olduğunu söylediler ve iğneye başladılar evdede vitamin ve serum takviyesi yapıyordum yürümesi düzelmeye başlamıştı veteriner artık iğneye gerek olmadığını kötüleşirse tekrar getirmemi söyledi üç ay böylece yaşadı. Bu arada öğrenci olduğum için özel bir veterinere gidip kan tahlili yaptırma durumum olmadı ki en çokta bu üzüyordu beni derken kızım üç gün önce artık kendine dokundurtmamaya başladı ona dokunduğumda inliyordu hemen veterinere götürdüm bana fazla bir zamanının kalmadığını artık ciğerlerinin iflas ettiğini ve su dolduğunu söylediler su çekimi yaptılar fakat daha fazla yormayalım dediler pazartesi tekrar getirmemi iğneye devam etmemi söylediler. Ağlayarak eve döndüm simbam artık yürüyemiyordu ve sürekli inliyordu ağlıyordu karnı şişmişti gözlerinde sarılık başlamıştı onu böyle gördükçe kahroluyordum ve uyutmayı düşünmeye başladım ki veteriner böyle giderse uyuturuz demişti karar vermek için bir günüm var acı çekmesini görmek istemiyorum yarın veterinere götüreceğim eğer su çekildikçe inlemesi geçecekse ve ağrı çekmeyecekse sonsuza kadar benle kalmasını istiyorum fakat bunlarda bir işe yaramayacaksa uyutmaktan başka bir çare yok gibi gözüküyor. Geceleri o inledikçe ben ağlıyorum ağrıdan uyuyamağını farkettim lütfen bana yardım edin nasıl bir yol izlemeliyim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, uzun süredir bloğumu kontrol etmediğim için yorumunuzu ancak şimdi görüyorum. Siz elinizden geleni yapmışsınız, malesef ne kadar çabalarsak çabalayalım olmuyor işte bazen. Uyutma kararı inanın çok zor bir karar, bizde aynı çıkmazda kaldık. İnsanın kalbi dayanmıyor acı çekmelerine bazen ben de düşünüyorum acaba o kadar uğraşmasamıydık boşunamı onca iğne, onca eziyet çekti yavrum. İnsan sonuna gelmeden bilemiyor işte..Çok üzüldüm, umarım şimdi daha iyisinizdir...

      Sil
  10. merhaba;
    benim kedime fib teshısı konmadı fakat bağışıklık sıstemı cok duşuk olduğu ıcın oncelikle ultracorn vuruldu şimdi ise virbagen omega kullanıyor. 4. yaşında iran kedisi chivas öyle masum ki onun için korktuğum kadar kendim için korkmuyorum ben . çaresizim cat hospital hastasıyız doktorumuza güvenimiz sonsuz bu aşamada ama fib değil diyor bize. insan interferonlarının anaflaktik şoka sebep olduğunu söyledi. ama çaresizlikten ona geçmek zorunda kalırsak ne yapacağımızı bilmiyorum. onun yaşaması lazım çünkü o bir kedi değil asla o benim oğlum çocuğum bebeğim omzuma yatıp saatlerce uyuyan keyfi yerindeyse onu sevmem için koşup gelen ve en acısıda benimle uyuyan ve horlayan bir bücür. gerçekten çok korkuyorum bunları yazarken parmaklarım titriyor. ve onu kaybetmek istemiyorum. Bencillik mi bilmiyorum ama bu acıyı yaşamakta istemiyorum. mucize gerekiyor sanırsam lütfen birisi yardımcı olsun bize.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok geçmiş olsun. Sizş çok iyi anlıyorum. Ama içinizi ferah tutun ve oğlunuza endişenizi asla belli etmeyin. Onlar hisediyorlar. İyi düşünün iyi olsun.

      Sil
  11. Hep burada yazılanları okudum da, bir kez cesaretimi ve içimde yaşadığım acıyı toplayıp buraya yazamadım. Öncelikle Miskin'in, sonrasında melek olan bütün evlatlarımızı sevgiyle anıyorum.
    Ne mutlu mu, ne acı mı bilemiyorum ama, yanlız değilim. Benim şuan yaşadığım hissiyatı, ne çok kişi yaşamış, ben de bir tek ben yaşıyorum sanıyordum. Hani herkesin acısı kendisine büyük ya, bizim acımızda herkesin acısı birbirine denk. Defalarca okudum şu yazılanları, bazen sinirlerim bozuldu yarıda bırakıp kapadım, bazen içim acısa da okudum. Benim, içimdeki çıkmazı ve tarif edemesemde çok iyi anlayabileceğiniz acımı böyle blog yazarak ifade etmem mümkün değildi, hala değil. Çok saygı duyuyorum bu yaptığınız bilgilendirme ve paylaşımlara. Ne kadar teşekkür etsem az, kendimi yalnız hissetmiyorum yazılanları okuyunca.
    Peki ben mi ne durumdayım?
    Oğlum Kilyos, arka ayaklarından sonra, ön ayaklarında da denge kaybı yaşıyor bugün. Yaşatmak için herşeyi yapıyorum. Virbagen Omegasından tutun, ağızdan viyo ile beslemeye kadar elimden geleni yapıyorum.
    Çok ağlıyorum.
    Beynimim içi acıyor.
    Gözyaşımı silip "mücadeleye devam" diyorum.
    İçim çok acıyor.
    Anlıyorsunuz değil mi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, Kilyos için çok üzüldüm. İnsanın en iyi arkadaşı onlar bu acıları hissetmek mümkün değil.Teselli bulamıyor insan. Yaşadığı sürece mücadeleye devam kim bilir belki bir noktada şansı dönecek..Şuan tedaviye odaklanmaya çalışın sonuçta her şey olacağına varacak, ölüm hepimizi bekliyor dünyanın bir düzeni bu :( Böyle düzen olmaz olsun ama yapacak bir şey yok işte bağırsakta çağırsakta hayat akmaya devam ediyor. Size çokça sabır diliyorum cesur olmaya çalışın, yalnız olmadığınızı unutmayın, acil şifalar..

      Sil
  12. Mrb bebekken bulduğumuz oğlumuz 10 aylık halisi annemler sırf çiş yapıyor dıye sokaga atmıştı karma aşısı vardı sadece kısırlaştırmak yerıne attılar ben yokken camiye 3 ay aradım bıgun şans eseri buldum aldım o hafta tesisler alındı kısırlaştırdık,1 aydır bende 2 gundur bırden karnı şişti fatıh hayvan hastanesi veteriner tolga bey röntgen çekti dün ve abdominal sıvı fip gıbı dedi daha fakulteye goturcem sıvı azmış daha, eger Halis ıslak fipse buna sebep onu sokaga atan annemlerdir
    Vibragen omega her veteriner de yok. Sizin kedınız iyileştimi öldümü
    Bkoy Veteriner kliniği ece paylan hn mı yaptı tedaviyi onlarda varmı vibragen omega
    Vedavet ürünleri iyi deniyor vedavet LACTOFERON ürünüde fip felç fip pankleupenia için deniyor
    Islak fip kesinse ne yapmalıyım Halis için
    Çiğ besleme çok iyi yazıyor yabancı sitede arginine içinmiş

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Slm,
      9 aylık kedimizde de aniden karında şişlik su toplanması oluştu fip testi yapıldı negatif çıktı fakat testteki pozitif çizgisi 20 dakika ya da 25 dakika sonra oluştu bunun pozitif olmadığını söyledi veteriner, biraz kafa karıştırıcı karından sıvı alındı enfeksiyon yok fakat bir gün önce biraz ateşi olmuştu bağışıklılık sistemi güçlendirici haplar verildi tanı konulamadı sizin kediniz ne durumda bilgi verirseniz sevinirim.

      Sil
  13. sizi bebeğime fip teşhisi koyulduğunda araştırırken buldum.miskin için çok üzüldüm ve umarım bebeğim alfa çok acı çekmesin die dua ettim.karnından çok fazla su çekildi.tabak sesini duyunca bacaklarıma yapışan pamuğum artık yaş mamayı bile umursamıyordu.öylece yatıyordu.serumlar antibiotikler başlandı.interferonun vurulduğu ilk gün veterinerde uykusunda kaybettik.hafiflemiş,solmuştu benim bebeğim.patilerinin içindeki yumuyumları artık sapsarıydı.gözleri açık sapsarıydı.yutkunamadım..bir yandan iyiki çok çekmedi diyordum çünkü inliyordu son gün..lanet olsun onu orda bırakıp işe gitmek zorundaydım son gününde ve koklayarak öptüğümde son öpüşümmü acaba diye geçiriyordum içimden..insanın ciğerlerinin bile acıması ne demekmiş o gün anladım..bir önceki gün battaniyenin üstüne uzanmıştık ve ona sakinleştirici müzikler açıyordum.konuşuyordum onunla eğer gidersen gittiğin yer çok güzel merak etme pamuğum diyordum.beni anlıyor ve dengesini kuramasada gelip kafasını bana sürmeye çalışıyordu.üzülme diyordu...şimdi melek oldu uyuyor 'alfa' kedi..ev boş sessiz..ve biz yeniden kedi sahipleneceğiz.sizlere bir sorum olucak evi çamaşır suyu ile kaç kere sildim.eşyalarını yıkadım çamaşır suyunda beklettim.bu hastalıktan sonra ne yapmamı önerirsiniz.yeni gelicek olan yavrularımı korumak için.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, yazdıklarınız içime işledi, o duyguları çok iyi biliyorum .. tek tesellimiz artık acı çekmiyor olmaları..
      ilk yapılması gereken temizlik işlerini yapmışsınız ancak veterinerimizin önerisi en az 8 ay beklemek olmuştu. Ne kadar temizlesinizde etrafta mikrop kalmış olabilir mikron boyutunda şeyler sonuçta. Biz 1 sene kadar beklemiştik. Hem acınızın biraz soğuması hem de mikroplar için zaman en büyük ilaç..
      Sevgiler.

      Sil
  14. Elimde 2 tüp Virbagen var. Kendi kedim için Kıbrıs'tan 5'li getirtip 3'ünü kullandık. İletişime geçebilirsiniz. 537 609 51 42

    YanıtlaSil
  15. Merhaba, kizimiz ponçun meme ve kulak bolgelerinde bulunan siyah noktalardan dolayi veterinerimize goturduk ve test yapmadan mantar oldugunu ve mantar tedavisine baslamamiz gerektigini soyleyip goturdugumuz gun mantar aşısi yapildi. Mantar asisindan sonra poncun surekli uyudugunu ve halsizlestigini hissettik. İlk etapta cok narin bir kiz oldugunu bildigimiz icin asidan dolayi cank yandi o yuzden pek haraketli degil diye dusunduk. bundan bir iki gun sonra poncun arka sag bacagina tam basamadigini yuruyusunun degistigini ve rahat ziplayamadigibi farkettik. surekli yemek yiyen kedimizin istahi kapanmisti ve birseyler oldugunu farkedip tekrar ayni veterinerimize goturduk. ilk once tum testlerini yaptirdik, herseyi normaldi tum hormon seviyeleri ve organlarinda herhangi birsey gozukmuyordu fakat 5.5-19.5 arasinda olmasi gereken WBC yani Lökosit sayisinin %66 oldugu ve bunun anormalinde cok fazla ustunde oldugu soylendi. WBC orani kandaki enfeksyonu olcuyormus ve kanda bir enfeksyon oldugunda bu sayi 25lere geliyormus ama poncunkini makine olcmekte zorlanmis veteriner hekimimiz boyle bir sonucu daha once hic gormediklerini soylediler. WBC nin bu denli yukselmesi kizimizin enfeksonla cok ciddi ugrastigina isaretmis. Bu sayinin cok fazla olmasini her ne kadar arastirsamda bu denli yuksek bir oranla karsilasani hic gormedim. Daha sonrasinda hekimimiz viral testlerimizi yaptirmamiz gerektigini soyledi ve 3 hastaliktan bahsetti bunlarda kotunun en iyisi ise corona virusu idi, fib ve fleve donusmemis hali.. sonuclar geldiginde ise kizimizda coronasinin sonucunun pozitif ama normal degerinin negatif ciktigi soylendi suan icin bunun ne demek oldugunu bilmiyoruz.. ponc daha ilk gunden antibiyotik tedavisine baslatildi. hergun kedimizi goturuyor tedavisini sagliyor ve her aksam eve getiriyoruz. cunku hekimimiz onun hassas oldugunu ve bize cok duskun oldugu icin bizim yanimizda daha az strese girecegini dusunerek her aksam eve tekrar goturmemizi istedi.. bugun ikinci aksamimiz ponc birinci gun cok kotuydu, siringa ile vitamin destekli sivi mama yediriyoruz onun haricinde kendi mamasindanda 1-2 tane yiyip birakiyor. surekli bizden uzakta durmaya calisiyor, saklanmaya calisiyor surekli bizden ve surekli uyuyor. normalde corona virusunu kapan bir kedinin kendini temizlemesi, kati diski yapmasi, yemek yemesi pek mumkun olmuyormus fakat poncta hersey normal sadece cok halsiz ve arka bacaklarini rahat kullanamiyor. herhangi bir sivi birikimi yada karin sismesi ateslenme gibi belirtiler yok.. Kibristaki asiyi hekimimize soyledik ve bunun hic bir etkisinin olmiyacagini ve gerekli olmadigini soyledi.. suan icin antibiyotik tedavisi yapiyor ve surekli besin yemesini saglamaya calisiyoruz. o bizim ailemizin bir ferdi ne gerekiyorsa yapmaya kendimizi hazirladik.. gecen zamanlar icerisinde farkli yerlerde bu virusun tedavisinin ciktigi yazilarinida okudum ama ne yapacagimizi hic bilmiyoruz.. surekli okuyor ve takip ediyoruz. insallah kizimiz iyilesecek ve huzurumuz duzelecek..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok geçmiş olsun, umarım en kısa sürede toparlar kendini Ponç. Size kesin bir teşhis konmadığı için virbagen seçeneği bu aşamada erken gözüküyor. Öncelikle veterinerinizin hastalığa bir teşhis koyması gerekiyor sanırım.Umarım geçici bir rahatsızlıktır en kısa sürede yeniden neşesini geri kazanır. Bahsettiğiniz belirtiler pek fipe benzemiyor dediğiniz gibi, yapılan aşının bir yan etkisi vs olabilir mi acaba.

      Sil
  16. Bilmiyorum ne zaman yazdınız bu yazıyı ama benim kedilerimden birine FIP teşhisi kondu ama yaş fıp karnında sıvı birikiyo o sıvıyı nasıl yom edebilirim çok mutsuz :( ben ondan mutsuz :( daha 3 aylık elimden ne gelebilir bu konuda hiç bişey bilmiyorum ne yapacağımıda bilmiyorum ishal oldu karnı şişti sıvı dolu :( göz ve diş etleri pembelim gitmiş benbeyaz olmuş çok yorgun duruyo :( napabilirim okuyorum bakmadığım yazı kalmadı ama ne yapcağımı şaşırdım :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, veterineriniz tedavi için bir şey önermedi mi veya bir ilaç vermedi mi ?

      Sil
  17. Merhabalar, benim kedime de maalesef fip teshisi koyuldu. Oncelikle ilk veterinerinerimiz teshisi koydu ve ilerde uyutabilecegimizi soyledi arka ayaklarinda buyuk denge kaybi var.. Ama kesin sonuc icin bugun Bakirkoy vet klinigi Ece hanim'a gittik. Minik de olsa umut varmis virbagen omega'ya basladik ve balik yagindan folik asite kadar hepsini aldik... Sonucu ne olur bilmiyorum iki gundur aglamaktan perisaniz 3 hafta icinde çöktü minigim. Umarim yener, umarim savasir...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok geçmiş olsun umarım kediciğiniz iyileşir, elinizden geleni yapıyorsunuz moralinizi yüksek tutmaya çalışın mücadele daha bitmedi.

      sevgiler

      Sil
  18. Merhaba ;
    Bizimde oğluşumuzun karnı şişti.Nöbetçi veterinere götürdük ve gaz olduğunu söyledi 3 gün boyunca bağırsak hareketlerini düzenleyecek ilaç verdik.Bugün karnı iyice şişince tekrar götürüp bir film çekildi ve karnındaki şişkinliğin gaz değil sıvı olduğu anlaşıldı.Karnındaki sıvıdan test için sıvı alındı ve antibiyotik verildi.İyileşen hasta yok mu.Kızımıza geçmesinden de korkuyoruz.Lütfen yardımcı olun :(

    YanıtlaSil
  19. menim dem kedim aids oldu cok kotu oldum elimden bisey gelmiyor kotulesiyor aci cekditigi belli

    YanıtlaSil
  20. Selam.Bu yazilarin ne zaman yazildigini bilmiyorum.Amma ben parasizlik yuzunden 8yasli kedimin neden oldugunu bile bilemedim.son zamanlar cok zayifdi.amma yemesi tuvaleti normaldi.son 3 gunde cikib gitti avuclarimdan.onun icin hic bir sey yapamamanin onu bi turlu tutamanin acisi icimden cekib gitmiyor.1 hafta olucak,amma hala alısmadim onsuzluga ve qaliba hic bir zaman da alışamiycam

    YanıtlaSil
  21. merhaba kedimin karnında uzun süredir şişlik vardı ama hep oburduktan kaynaklı sanıyordum en sonunda dayanamadım parazit aşıları için gittiğimde veterinerime sordum sıvı olduğunu söyledi şırınga ile baktı sıvı çıktı daha sonrasında dışkı testi yaptı o negatif çıktı kan testi yapamadık bugün yapıcaz ama fıp olabilir dedi karında sıvı birikmesi sadece fip belirtisi midir
    *

    YanıtlaSil

Popüler Yayınlar

Sayfalar