DENEDİĞİM ÜRÜNLER

28 Ocak 2015 Çarşamba

Bu kedi susmuyor arkadaş!

Artık bilmem kaçıncı günü yazmaya üşendim çünkü hiç bir değişiklik yok. Tek değişiklik tonlamada Miyv, miiiyv, meeew, meöööööww, mööööğğw...Assolistimiz bazen gece 3'te bazende sabaha karşı 5,5 veya 6 'da başlıyor konsere. Tınlamıyoruz kapıyı açmıyoruz ama nafile. Şimdi artık gündüzleri de iki dakika ilgilenmeyeyim koridora gidip başlıyor söylenmeye ki emin olun her gün rahat 1 saatimi tamamen onunla oynayarak geçiriyorumdur. Çünkü uyutmamaya çalışıyorum yormak için. Yorulsun ki derin uykulara dalsın. Ama yook..

En son artık kızgınlığa girmiş olabileceğini düşündüm ve veteriner ile konuştum. 1 Mart'ta olan randevumuzu daha erkene almaya karar verdik.Eğer aksilik olmazsa bu cumartesi genel muayenesi yapılacak. Ameliyat için hazırsa bir sonraki haftada yaptıracağız, Yani 6.5-7 aylık olduğu dönemde kısırlaştırmış olacağız.

Bizim kedinin kilosu artık 4.5 kg 'yi geçiyor. Bu sebeple de biraz kızgınlığa erken girmiş olabileceğini düşünüyorum. İnternetten yaptığım araştırmada kilonun kızgınlık zamanını etkilediği yönünde bilgi kırıntıları görmüştüm. Çünkü bu kadar büyüme erken gelişmiş olduğunu gösteriyor. Bizimki şu anda erişkin boyutuna ulaştı.

Bu arada aç şu yatak odasının kapısını gitsin sende rahat et oda rahat etsin diyebilirsiniz. Onu da denedik ama o odadayken uyumamız neredeyse imkansız. Sürekli kafamızda tepinip durdu.Birde tabi yorganın içine girip çıkıyor yastıklara poposunu sürüyor. Yani seviyoruz, suratını öpüyorum, tüyünün zararlı olmadığını da biliyorum ama o kadar da içli dışlı olmak istemiyorum.Yani yastığa kafamı koyduğumda burnuma ağzıma tüyler girince hoş olmuyor işte..

Şu anda teneke kutunun içine bozuk paraları yerleştirdim. Bir de bu yöntemi deneyeceğim bakalım.
Miyavladığı zaman kutuyu sallayıp, gürültü çıkarıp korkutucam.Tabi benim salladığımı görmemesi gerekiyormuş yoksa işe yaramazmış.

Deneyip göreceğiz :)

Bu arada bu problemleri sizlerle paylaşıyorum ama Miskintoşumu aldık diye hiç pişman değilim, çok çok çok seviyorum kafasını sıkmak , mıncırma, mıncırmak istiorum.

Bu paylaşımlarımın sebebi benim gibi problem yaşayan olursa en azından benim geçtiğim yollara bakarak kafasında bir şeyler oluşur, problemini çözmek için cevap bulabilir yada birileri benim problemime çare olur diye umuyorum. Oğlum artık ailemizin bireyi, doğal sebeplerden birbirimizden ayrılmadıkça beraber olacağız ve biz bu problemi de çözeceğiz bir şekilde ona eminim =))








10 yorum:

  1. Merhabalar benim de kedim orfe ile ilk zamanlar bu sorunları yaşadık ama şimdi yeri var..orda uyur yalnız tek sorunumuz ben yatmadan o da yatmaz ..her türlü yaramazlığı yapar bizde kısırlaştırıncaya kadar geçen sürede çok çektik ama şimdi onun sevgisi bambaşka...daha bir uslandı 7 yaşında artık..bazen kendini aileden sanıyor..yemek yerken oturup bizi seyrediyor..
    bilge-orfe.blogspot.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Maşallah orfeye :) nice mutlu yıllar geçirirsiniz umarım. Bende bu uyku sorununu hormonlarına bağlıyorum açıkçası bir kaç ay sonra umarım bizimki de düzelir.. Miskin de karnı ne kadar tok olursa olsun biz yemek yerken salça olmayı seviyor ama çok ısrarcı değil bir kaç kere hayır dediğimde uzaklaşıyor. Bu arada uyku problemine şimdi bir de ısırma eklendi, durduk yere ayaklarıma veya ellerime saldırıyor. Hayır yapma desemde dinlemiyor ve aniden yapıyor neden olduğunu anlamıyorum sizinki de o dönemlerde böyle yapıyor muydu ?

      Sil
    2. lavanta ve melisa yağını az ölçülerde kullanarak taramayı denedim..taranmaktan hoşlanıyorsa..hem sakinleştiriyor hem rahatlatıyor...
      oyunlar oynadım sizin gibi yorulmasını sağladım...
      onun dışında arabaya binerken ; veterinere giderken stres yapan evcil hayvanlar için düşünülen bir macun var güvendiğim bir markanın..stresini azaltması için azar azar verdim..faydasını gördüm..
      sürekli sevgi gösterdim ilgilendim..
      1 hafta uyku düzeni diye bir şey kalmadı ama araştırdığım bir sürü yöntemden hangisinin MİA İÇİN uygun olduğunu saptadığımda rahatladım..
      elektrik süpürgesine tepki gösterip yatağına kaçar genelde..kavanozdaki
      bozuk para sesinden daha kolay geldi bazen gecenin 3 ü de olsa 2 dak. açtığım oldu makineyi :) sesi duyunca yatağına kaçtı ve zaten oyundan yorulmuş bedeni uykuya daldı..
      daha bir sürü yöntem araştırdım..tabi tanıdıkça huyunu suyunu daha net çözümler üretebiliyorsunuz :) Kolay gelsin..
      bizim kızgınlığımız 1 hafta sürüyor 1 hafta rahatız sonra tekrar başlıyor..en uygun zamanda operasyon yapılacak ama yaşının dolmasını bekliyorum. Sevgiler...:)

      Sil
    3. Mia çok şanslı, ne çok araştırma yapmışsınız. Bozuk para olayını bende yapamadım çünkü çıkan ses benim de hiç hoşuma gitmiyor. Zaten ilk anda sesten ürküp kaçsada bir dakika içinde miyavlamaya kaldığı yerden devam ediyor. Şu yağları bende deneyeyim bulabilirsem. Taranmayı seviyor bizimki :)) macunun markası nedir acaba? bende hafta sonu veterinere soracağım doğal ne gibi yatıştırıcılar kullanabilirim

      Sil
    4. dr. clauder's in Relax and fit -calming paste macunu kullandım..kendi kendine oyun içinde bir sepete pinpon topu koydum -10-15 tane sepetin içinde oturup toplarla debelenmekten çok zevk alıyor ..yormak için ayrı bir yöntem yani algısını sürekli farklı noktalara çekmek birazda tanımak gerekiyor. Veterinere sorduğumda bana bir haptan bahsetti ancak o hap içinde erkendi çünkü 5,5 aylıkken kızgınlığa girdi bizim yaramaz kız :) şuan 7 aylık hala hap vermemek için direniyorum..tabii dayanabildiğim ölçüde...Veteriner kısırlaştırma haricinde hiçbir yöntemin olmadığını belki rahatlaması için ılık suya batırılmış havluyla sırt ve popo bölgesine masaj yapabileceğimi söyledi ancak bende işe yaramadı..birde evcil hayvanlarla ilgili türkçe kaynaklardan doğru bilgilere ulaşmak zor oluyor..yabancı kaynakları tarıyorum genelde..bu denediklerimin arasında kedi otu kökü (Valerian root) alıp..çayını yapıp sprey şişeye koyup bulunduğu odaya sakinleşsin diye sıkmışlığım dahi vardır :) sizde araştırabilirsiniz. çok çok kolay gelsin..

      Sil
    5. buarada araştırma yaptığım zamanlar sizin bloğunuzla karşılaşıp sık kullananlara eklemiştim :) blogunuzdan gerçekten değerli bilgiler aldığım oldu..bu da geç de olsa benim teşekkür'üm olsun..elinize, yüreğinize sağlık..

      Sil
    6. Bende veterinerime sorayım bakalım olur derse sizin macundan biz de deneyelim, çok teşekkürler. Ben kısırlaştırmayı yakın zamanda düşünüyorum açıkçası yani 7. ayına girdi miskin ve veterinerede bu konuda danıştım. Önceden erken ameliyatın kedinin gelişimi açıısndan zararlı olacağı düşünülüyormuş ancak son yapılan araştırmalar bunun doğru olmadığı yönündeymiş bu sebeple eğer genel gelişimi tamamlandıysa ve kızgınlık belirtileri baş gösterdiyse ameliyatı bu ay içinde yapabiliriz dedi, bakalım fiziki muayeneden sonra daha netleşir her şey. Belki biraz daha sabrederim bende ..Gölge kızgınlığa çok erken girmiş ama dişilerde normalmiş diye okumuştum, ne güzel miskinle tam yaşıtlar :))

      Şey sepet tam olarak nasıl, yani hasır sepetlerden mi ? Bizimki kocaman olduğu için içine sığabilecği bir sepet hayal edemedim heheh

      Pinpon topu evet çok mantıklı bir dahaki market alılverişinde unutmayayım alalyım. Bende evde ne kadar çer çöp varsa miskine oyuncak yapıyorum, sürekli her şeye oyuncak gözüyle bakmaya başladım. Çok çabuk sıkılıyor.

      Kedi otu miskinde hiç işe yaramadı hatta nefret etti, burnu kırıştırıp kaçtı :))
      Ne güzel yahu ne çok uğraşmışsınız vallahi bravo, tecrübelerinizi paylaştığınız için ayrıca tekrar teşekkürler. Dediğiniz gibi çözümü bulana kadar denemeye devam edeceğim, bulunca rahatlarız umarım, size de kokaylıklar

      Sil
    7. Güzel yorumunuz için teşekkürler, fayda sağlayabildiysem ne mutlu bana :)

      Sil
  2. Merhaba aynı sorunu yaşıyoruz patrick ile. Artik uykusuzluktan işten kovulucam galiba. 6aylikken kisirlastirdik. 3 ay oldu. Ama degisen tek sey miyavlama bicimi 😢
    Sizin simdiye kadar 1 yasinda olmasi lazim sanirim. Bi degisiklik var mi acaba?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, gece miyavlamaları gerçekten zor başa çıkılan bir durum ama bizimki bu yazıyı girdikten 2 ay sonra normale dönmüştü ki sonrasında da fip sebebiyle kaybettik. Yukarıda yorumlarda yazan önerileri deneyebilirsiiniz. Ben sakinleştirici macunu kullanmıştım sanki bir miktarda olsa işe yaramıştı. Bence tamamen dönemsel bir durum biraz daha sabredin yatışacaktır. Bir de tabi ikinci kediyi düşünebilirsiniz :). Bir arkadaşı olursa sizi rahatsız etmek yerine onunla oynamayı tercih edebilir , belki canı sıkılıyor ve ilgi istiyordur. Bizimki gündüzleri yalnızdı ve eve geldiğimizde resmen mutluluktan dört dönüyordu canı sıkılıyordu. Keşke kaybetmeseydikte hala bizi uyandırıyor olsaydı, insan yokluklarında bunu bile özlüyor..

      Sil

Popüler Yayınlar

Sayfalar